Güncelleme Tarihi: 07 Temmuz 2025

Gösterim: 70

Kalite Politikası ve Hedefleri

DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ KALİTE POLİTİKASI

 

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümü olarak;


1. Eğitim ve Öğretim Süreçlerinde,

  • Ulusal ve uluslararası denizcilik sektörünün ihtiyaçlarına uygun, yetkinlik temelli eğitim-öğretim süreçleri sunmayı,
  • Öğrenci merkezli ve sürekli iyileştirilen müfredat yapısıyla öğrenme çıktılarının kalitesini izlemeyi ve geliştirmeyi,
  • Eğitim süreçlerinin etkililiğini artırmak için ölçme, analiz ve değerlendirme faaliyetlerini sistematik şekilde yürütmeyi,
  • Akademik personelin yetkinliklerini ve öğretim yöntemlerini geliştirerek kaliteli öğrenme deneyimleri sunmayı,
    taahhüt ederiz.

2. Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) Süreçlerinde,

  • Ar-Ge süreçlerinde paydaşların beklenti ve gerekliliklerini dikkate alarak topluma ve sektöre katkı sağlayan projeler üretmeyi,
  • İç ve dış kaynaklı araştırma projelerinde risk temelli düşünme ve fırsat odaklılık ilkelerini gözetmeyi,
  • Akademik personeli nitelikli bilimsel yayın üretme konusunda teşvik etmeyi
    taahhüt ederiz.

3. İdari İşlemler Süreçlerinde,

  • Akademik ve idari süreçleri dokümante edilmiş prosedürler ve görev tanımlarıyla açık, erişilebilir ve tutarlı hale getirmeyi,
  • Kaynakları etkin ve verimli kullanarak hizmet kalitesini artırmayı,
  • Personel memnuniyetini izlemeyi ve sürekli gelişim için geri bildirim mekanizmaları oluşturmayı,
  • İdari süreçlerde veri temelli karar alma ve iç kontrol uygulamalarını sistematik şekilde yürütmeyi,
    taahhüt ederiz.

4. Kalite Yönetimi Süreçlerinde,

  • ISO 9001:2015 KYS’nin süreç yaklaşımı ve sürekli iyileştirme ilkesi doğrultusunda, bölümdeki tüm faaliyetlerin kalite hedeflerine uygun yürütülmesini sağlamayı,
  • Paydaş ihtiyaçlarını ve beklentilerini izleyerek, kalite performansını izlenebilir ve ölçülebilir göstergelerle değerlendirmeyi,
  • İç tetkikler, risk analizleri ve düzeltici faaliyetler yoluyla kalite sisteminin sürekliliğini sağlamayı,
  • Kalite yönetiminde liderlik, katılımcılık ve hesap verebilirliği ön planda tutmayı,
    taahhüt ederiz.

5. Toplumsal Katkı Süreçlerinde,

  • Sektörel ihtiyaçlara yönelik bilgi ve hizmet üretimi ile toplumsal sorumluluk bilinci taşıyan faaliyetlerde bulunmayı,
  • Denizcilik sektörüne yönelik eğitimler, seminerler, iş birlikleri ve danışmanlık gibi yollarla bölgesel ve ulusal katkı sağlamayı,
  • Çevresel sürdürülebilirlik ve etik değerlere duyarlılığı esas alarak sosyal etkisi yüksek katkılar sunmayı,
  • Toplumsal katkı faaliyetlerinin etkinliğini düzenli olarak izlemeyi, ölçmeyi ve değerlendirmeyi,
    taahhüt ederiz.

📘 DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ KALİTE HEDEFLERİ


1. Eğitim ve Öğretim Süreçlerinde,

Kalite Hedefleri:

  • Öğrenci memnuniyetini ilk iki yıl içinde %85’in üzerine çıkarmak
  • Mezunların sektörde ilk iki yıl içinde istihdam oranını %70’in üzerine taşımak
  • Program çıktılarına yönelik öğrenci başarısını %90 seviyesinde tutmak
  • Müfredat güncellemelerini her yıl gözden geçirmek

Riskler:

  • Müfredatın sektör gereksinimlerine yeterince uyum sağlayamaması
  • Öğretim elemanlarının güncel öğretim yöntemlerine adapte olamaması
  • Öğretim elemanlarının motivasyon düşüklüğü ve sessiz istifası
  • Öğrenci motivasyon düşüklüğü ve yüksek devamsızlık oranı
  • Öğrencilerin staj yeri bulamaması

Fırsatlar:

  • Sektör temsilcileriyle güçlü iş birlikleri kurarak ders içeriklerini güncelleme
  • Sektör temsilcileriyle güçlü iş birlikleri kurarak staj olanaklarını arttırma
  • Dijital eğitim teknolojilerinin entegrasyonu
  • Mezunlarla kurulan geri bildirim mekanizmaları sayesinde sürekli gelişim

🔹 2. Araştırma ve Geliştirme Süreçlerinde,

Kalite Hedefleri:

  • Öğretim elemanlarının yılda en az 1 hakemli dergi yayını üretmesi
  • Her yıl en az 1 sektörel iş birliğine dayalı proje geliştirilmesi
  • Öğrencilerin %5’inin bitirme projelerinin akademik kongrelerde sunulması

Riskler:

  • Ar-Ge faaliyetlerine ayrılan zaman ve kaynakların yetersizliği
  • Yayın yapma motivasyonunun düşüklüğü
  • Dış proje fonlarına erişimde zorluk

Fırsatlar:

  • Ulusal/uluslararası fonlara başvuru destek ofislerinin kurulması
  • Öğrenci araştırma kulüpleriyle bilimsel farkındalığın artırılması
  • Sektörel problemlerden yola çıkarak uygulamalı araştırmalar üretme

🔹 3. İdari İşlemler Süreçlerinde,

Kalite Hedefleri:

  • Tüm idari süreçlerin %100’ünün dokümante edilmesi
  • Personel memnuniyet anketlerinin yılda bir uygulanması ve en az %80 memnuniyet düzeyi hedeflenmesi
  • Tüm personel için yılda en az 1 kez kalite güvence eğitimi/oryantasyonu yapılması

Riskler:

  • Kalite güvence anlayışının yerleşmemiş olması
  • İletişim kopuklukları nedeniyle gecikmeler
  • İK planlaması eksikliği

Fırsatlar:

  • Süreç yönetim sistemlerinin dijitalleştirilmesi
  • Hizmet içi eğitimlerle personel yetkinliğinin artırılması
  • İdari iç kontrol sisteminin etkinliğinin arttırılması

 

🔹 4. Kalite Yönetimi Süreçlerinde,

Kalite Hedefleri:

  • İç tetkiklerin yılda en az 1 kez gerçekleştirilmesi
  • Düzeltici faaliyetlerin %100'ünün zamanında tamamlanması
  • Kalite performans göstergelerinin belirlenerek, %90’ının yıllık hedeflerine ulaşması

Riskler:

  • Kalite kültürünün tüm personele yeterince yayılmaması
  • İç tetkik sonuçlarının etkili kullanılmaması
  • Kayıtların tutarsızlığı

Fırsatlar:

  • Süreç sahipliği bilincinin geliştirilmesi
  • Üniversite içi kalite eğitimlerinin artırılması
  • Kalite panoları ve görünürlük araçlarıyla farkındalık oluşturma

🔹 5. Toplumsal Katkı Süreçlerinde,

Kalite Hedefleri:

  • Yılda en az 1 sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirmek
  • En az 1 yerel/ulusal sektör paydaşı ile etkinlik/çalıştay düzenlemek
  • Toplumsal katkı faaliyetlerinin %100’ünün ölçülmesi ve raporlanması

Riskler:

  • Toplumun ihtiyaçlarının analiz edilememesi
  • Akademik takvim yoğunluğu nedeniyle zaman ayrılamaması
  • Paydaş iş birliği zayıflığı

Fırsatlar:

  • Liman, acente ve denizcilik işletmeleriyle sürdürülebilir iş birlikleri
  • Öğrencilerin gönüllü katılımını sağlayacak teşvik modelleri
  • Bölgesel kalkınma programları ile entegre faaliyetler
  • Sektörde çalışan mezunlarla iş birliği geliştirilmesi