- ANA SAYFA
- Kalite Politikası ve Hedefleri
Güncelleme Tarihi: 07 Temmuz 2025
Gösterim: 70
Kalite Politikası ve Hedefleri
DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ KALİTE POLİTİKASI
Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümü olarak;
1. Eğitim ve Öğretim Süreçlerinde,
- Ulusal ve uluslararası denizcilik sektörünün ihtiyaçlarına uygun, yetkinlik temelli eğitim-öğretim süreçleri sunmayı,
- Öğrenci merkezli ve sürekli iyileştirilen müfredat yapısıyla öğrenme çıktılarının kalitesini izlemeyi ve geliştirmeyi,
- Eğitim süreçlerinin etkililiğini artırmak için ölçme, analiz ve değerlendirme faaliyetlerini sistematik şekilde yürütmeyi,
- Akademik personelin yetkinliklerini ve öğretim yöntemlerini geliştirerek kaliteli öğrenme deneyimleri sunmayı,
taahhüt ederiz.
2. Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) Süreçlerinde,
- Ar-Ge süreçlerinde paydaşların beklenti ve gerekliliklerini dikkate alarak topluma ve sektöre katkı sağlayan projeler üretmeyi,
- İç ve dış kaynaklı araştırma projelerinde risk temelli düşünme ve fırsat odaklılık ilkelerini gözetmeyi,
- Akademik personeli nitelikli bilimsel yayın üretme konusunda teşvik etmeyi
taahhüt ederiz.
3. İdari İşlemler Süreçlerinde,
- Akademik ve idari süreçleri dokümante edilmiş prosedürler ve görev tanımlarıyla açık, erişilebilir ve tutarlı hale getirmeyi,
- Kaynakları etkin ve verimli kullanarak hizmet kalitesini artırmayı,
- Personel memnuniyetini izlemeyi ve sürekli gelişim için geri bildirim mekanizmaları oluşturmayı,
- İdari süreçlerde veri temelli karar alma ve iç kontrol uygulamalarını sistematik şekilde yürütmeyi,
taahhüt ederiz.
4. Kalite Yönetimi Süreçlerinde,
- ISO 9001:2015 KYS’nin süreç yaklaşımı ve sürekli iyileştirme ilkesi doğrultusunda, bölümdeki tüm faaliyetlerin kalite hedeflerine uygun yürütülmesini sağlamayı,
- Paydaş ihtiyaçlarını ve beklentilerini izleyerek, kalite performansını izlenebilir ve ölçülebilir göstergelerle değerlendirmeyi,
- İç tetkikler, risk analizleri ve düzeltici faaliyetler yoluyla kalite sisteminin sürekliliğini sağlamayı,
- Kalite yönetiminde liderlik, katılımcılık ve hesap verebilirliği ön planda tutmayı,
taahhüt ederiz.
5. Toplumsal Katkı Süreçlerinde,
- Sektörel ihtiyaçlara yönelik bilgi ve hizmet üretimi ile toplumsal sorumluluk bilinci taşıyan faaliyetlerde bulunmayı,
- Denizcilik sektörüne yönelik eğitimler, seminerler, iş birlikleri ve danışmanlık gibi yollarla bölgesel ve ulusal katkı sağlamayı,
- Çevresel sürdürülebilirlik ve etik değerlere duyarlılığı esas alarak sosyal etkisi yüksek katkılar sunmayı,
- Toplumsal katkı faaliyetlerinin etkinliğini düzenli olarak izlemeyi, ölçmeyi ve değerlendirmeyi,
taahhüt ederiz.
📘 DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ KALİTE HEDEFLERİ
1. Eğitim ve Öğretim Süreçlerinde,
Kalite Hedefleri:
- Öğrenci memnuniyetini ilk iki yıl içinde %85’in üzerine çıkarmak
- Mezunların sektörde ilk iki yıl içinde istihdam oranını %70’in üzerine taşımak
- Program çıktılarına yönelik öğrenci başarısını %90 seviyesinde tutmak
- Müfredat güncellemelerini her yıl gözden geçirmek
Riskler:
- Müfredatın sektör gereksinimlerine yeterince uyum sağlayamaması
- Öğretim elemanlarının güncel öğretim yöntemlerine adapte olamaması
- Öğretim elemanlarının motivasyon düşüklüğü ve sessiz istifası
- Öğrenci motivasyon düşüklüğü ve yüksek devamsızlık oranı
- Öğrencilerin staj yeri bulamaması
Fırsatlar:
- Sektör temsilcileriyle güçlü iş birlikleri kurarak ders içeriklerini güncelleme
- Sektör temsilcileriyle güçlü iş birlikleri kurarak staj olanaklarını arttırma
- Dijital eğitim teknolojilerinin entegrasyonu
- Mezunlarla kurulan geri bildirim mekanizmaları sayesinde sürekli gelişim
🔹 2. Araştırma ve Geliştirme Süreçlerinde,
Kalite Hedefleri:
- Öğretim elemanlarının yılda en az 1 hakemli dergi yayını üretmesi
- Her yıl en az 1 sektörel iş birliğine dayalı proje geliştirilmesi
- Öğrencilerin %5’inin bitirme projelerinin akademik kongrelerde sunulması
Riskler:
- Ar-Ge faaliyetlerine ayrılan zaman ve kaynakların yetersizliği
- Yayın yapma motivasyonunun düşüklüğü
- Dış proje fonlarına erişimde zorluk
Fırsatlar:
- Ulusal/uluslararası fonlara başvuru destek ofislerinin kurulması
- Öğrenci araştırma kulüpleriyle bilimsel farkındalığın artırılması
- Sektörel problemlerden yola çıkarak uygulamalı araştırmalar üretme
🔹 3. İdari İşlemler Süreçlerinde,
Kalite Hedefleri:
- Tüm idari süreçlerin %100’ünün dokümante edilmesi
- Personel memnuniyet anketlerinin yılda bir uygulanması ve en az %80 memnuniyet düzeyi hedeflenmesi
- Tüm personel için yılda en az 1 kez kalite güvence eğitimi/oryantasyonu yapılması
Riskler:
- Kalite güvence anlayışının yerleşmemiş olması
- İletişim kopuklukları nedeniyle gecikmeler
- İK planlaması eksikliği
Fırsatlar:
- Süreç yönetim sistemlerinin dijitalleştirilmesi
- Hizmet içi eğitimlerle personel yetkinliğinin artırılması
- İdari iç kontrol sisteminin etkinliğinin arttırılması
🔹 4. Kalite Yönetimi Süreçlerinde,
Kalite Hedefleri:
- İç tetkiklerin yılda en az 1 kez gerçekleştirilmesi
- Düzeltici faaliyetlerin %100'ünün zamanında tamamlanması
- Kalite performans göstergelerinin belirlenerek, %90’ının yıllık hedeflerine ulaşması
Riskler:
- Kalite kültürünün tüm personele yeterince yayılmaması
- İç tetkik sonuçlarının etkili kullanılmaması
- Kayıtların tutarsızlığı
Fırsatlar:
- Süreç sahipliği bilincinin geliştirilmesi
- Üniversite içi kalite eğitimlerinin artırılması
- Kalite panoları ve görünürlük araçlarıyla farkındalık oluşturma
🔹 5. Toplumsal Katkı Süreçlerinde,
Kalite Hedefleri:
- Yılda en az 1 sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirmek
- En az 1 yerel/ulusal sektör paydaşı ile etkinlik/çalıştay düzenlemek
- Toplumsal katkı faaliyetlerinin %100’ünün ölçülmesi ve raporlanması
Riskler:
- Toplumun ihtiyaçlarının analiz edilememesi
- Akademik takvim yoğunluğu nedeniyle zaman ayrılamaması
- Paydaş iş birliği zayıflığı
Fırsatlar:
- Liman, acente ve denizcilik işletmeleriyle sürdürülebilir iş birlikleri
- Öğrencilerin gönüllü katılımını sağlayacak teşvik modelleri
- Bölgesel kalkınma programları ile entegre faaliyetler
- Sektörde çalışan mezunlarla iş birliği geliştirilmesi